Gayane Umerova O‘zbekistonning madaniyat sektorini rivojlantirishga o‘z faoliyatini bag‘ishlagan.
Prezident Administratsiyasining Ijtimoiy rivojlantirish departamenti rahbarining o‘rinbosari va O‘zbekiston Madaniyat va san’atni rivojlantirish jamg‘armasi (MSRJ) raisi sifatida Gayane Umerova mamlakatning keng ko‘lamli madaniy infratuzilmasini barpo etish jarayoniga boshchilik qilmoqda. U o‘zbek san’ati, rassomlari va madaniy merosini jahon sahnasiga olib chiqmoqda. Hozirda Umerova Toshkentdagi Zamonaviy san’at markazini restavratsiya va rivojlantirish ishlarini nazorat qilmoqda; markaz mintaqaning yangi madaniy markaziga aylanishi kutilmoqda. Shuningdek, u Buxoro Biennalesining komissari (2025‑yil 5‑sentabr — 20‑noyabr) hisoblanadi. Yaqinda u birinchi Aral Madaniyat Sammitiga (2025‑yil 4–6‑aprel) rahbarlik qildi, Tadao Ando loyihasidagi yangi Davlat san’at muzeyi qurilishiga boshchilik qilmoqda, 2021‑yildan buyon Venetsiya san’at va arxitektura biennalesida O‘zbekiston pavilyonining komissari hamda mamlakatning Expo 2025 Osaka’dagi ishtirokini va boshqa muhim loyihalarni boshqaradi.
O‘zbekistonning madaniy sohada xalqaro maydondagi ishtirokini kuchaytirish maqsadida Umerova Vazirlar Mahkamasi huzuridagi O‘zbekistonning YuNESKO ishlari bo‘yicha Milliy komissiyasiga raislik qiladi va yaqinda Fransiyaning “San’at va adabiyot” ordeni bilan taqdirlandi. Uning davlat xizmati yoshlar uchun madaniyat sohasida imkoniyatlar yaratish va jamiyat hamda avlodlarni birlashtiruvchi madaniy iqtisodiyotni shakllantirishga qaratilgandir.
Butun faoliyati davomida Gayane Umerova o‘zbek san’atini xalqaro miqyosda targ‘ib etish ustida tinimsiz ishlamoqda. U o‘zbek san’ati va madaniyatining yorqin ko‘rgazmalarini dunyoning nufuzli institutlarida uyushtirish hamda yetakchi xalqaro rassomlarning asarlarini O‘zbekistonda namoyish etishda hal qiluvchi rol o‘ynagan.
Umerova rahbarligida O‘zbekiston madaniy merosi 2022‑yilda birinchi marta Luvr va Arab Dunyosi Institutida namoyish etildi. 2023‑yilda u Berlinning Jeyms Saymon galereyasida arxeologik artefaktlar ko‘rgazmasini tashkil etdi, Xitoyda ikki ko‘rgazma o‘tkazdi va Dohaga “O‘zbekiston hunarmandchiligi: Iplardagi an’analar” (2024) dizayn biennalesini olib keldi. “O‘zbekiston: Sahrodagi avangard. Nur va rang” hamda “O‘zbekiston: Sahrodagi avangard. Forma va ramz” ko‘rgazmalari ilk bor Uffizi galereyasi va Ca’ Foscari’da namoyish etilmoqda. 2024‑yil kuzida Britaniya Muzeyida “Ipak yo‘llari” nomli yirik ko‘rgazma ochildi. 2024‑yil oktyabrida u O‘zbekistonda ilk bor o‘tgan Butunjahon kreaktiv iqtisodiyot konferensiyasini ham tashkil etdi. 2017‑yilda boshlangan “Toshkent modernizmi XX/XXI” loyihasi Rizzoli New York (2024‑yil noyabr) va Lars Müller Publishers (2025‑yil boshida) nashr etgan ikki muhim kitob bilan boyidi.
Umerova “Genri Mur: Grafika ustasi” (2015) va “Yangi o‘tmish: Britaniya zamonaviy san’ati” (2016) ko‘rgazmalarini O‘zbekistonga olib kelishda muhim rol o‘ynadi. U 2012‑yilda Nukusdagi Savitskiy Muzeyida Christie’s bilan hamkorlikda o‘zbek zamonaviy san’ati bo‘yicha birinchi auksionni o‘tkazdi. Bungacha Umerova O‘zbekiston San’at Galereyasida katta kurator bo‘lib ishlagan, Christie’s va Sotheby’s kabi yetakchi auksion uylari bilan hamkorlik qilgan hamda VI Toshkent Xalqaro Zamonaviy San’at Biennalesining kuratori bo‘lgan.